joi, februarie 23

Book club Rolls Royce

Este vorba de Chiril Tricolici si una din cele doua carti ale sale (pe cealalta n-am terminat-o) pe care le-am citit.
O carte pe care am savurat-o acum multi, multi ani, in adolescenta. A fost un mister pana la capat, dar am citit-o pe nerasuflate. Acum am reluat-o si pot sa spun ca mi-a placut la fel de mult ca si prima data. Insa acum am fost mult mai atenta la detalii, asa cum fac de multe ori cand recitesc ceva (ceea ce mi se intampla cam des in ultima vreme).
O poveste cu accente Hitchcock-iene, dupa cum aflu din recenziile de la sfarsit, desfasurata pe doua planuri temporale: trecutul, povestit la persoana a treia si prezentul, la persoana intai, impletite mai mult sau mai putin echilibrat, pana in momentul in care apare si un narator care introduce noi aspecte in actiunea deja existenta, care complica sau, pe alocuri, descurca itele. O masina de lux, un talent muzical si o frumusete iesita din comun stau in centrul acestei povestiri care se desfasoara halucinant de pe o pagina pe urmatoarea, care intalneste un amestec de personaje reale sau fictive, care uneori nu mai pot fi deosebite intre ele.
Pentru politistul din noi sau mai mult, pentru iubitorul de accente din literatura absurdului, un gen catre care se pare ca nutresc o afinitate deosebita.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...