joi, mai 19

Cinemateca: Deliverance (1972)

Incep sa imi placa filmele vechi, bine, nu cele foarte vechi. Indeosebi atunci cand au ceva... deosebit, care surprinde sau socheaza, sau amandoua. Daca nu era serialul meu preferat, a highly underrated TV show called Supernatural, in care filmul asta e mentionat de cel putin trei ori de-a lungul sezoanelor, probabil n-as fi auzit nicodata de Deliverance (titlul in romana nu-mi spune nimic, asa ca n-o sa-l folosesc) si cu atat mai putin nu m-as fi uitat. Si de atunci l-am revazut de cateva ori, ultima data chiar aseara. Ce mi-a placut: actiunea se petrece intr-o perioada in care barbatii erau... oameni, si nu macho. Si ca actori: Burt Reynolds, Jon Voight, Ned Beatty si Ronny Cox, de care n-am mai auzit, sau nu l-am recunoscut in alte filme.
Filmul este facut dupa un roman de James Dickey, care semneaza de asemenea si scenariul. Povestea relateaza de fapt desfasurarea unei calatorii in salbaticie, insa se dovedeste inca o data ca omul e cel mai salbatic dintre vietuitoare. It's about how they leave men and come back... broken
Doua lucruri iti raman in minte si dupa terminarea filmului: laitmotivul (era sa zic, muzical) si... nu, n-o sa povestesc nimic sa nu stric placerea vizionarii, o scena... tulburatoare, cu atat mai mult cu cat actiunea are loc acum aproape 40 de ani. Si stiau sa faca filme chiar si pe atunci.
Sfarsitul este trist si dezolant, sau asa lasa impresia, insa cred ca se potriveste bine in nota filmului, si, daca ma gandesc bine, nici nu si-ar fi avut rostul daca s-ar fi terminat altfel. Si acum vad ca este considerat asemanator cu ce-a facut Stanley Kubrick cu Portocala Mecanica. Deci, e clar pentru fanii genului...

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...